Турандот Одеса Оперний театр

Опис
Фото (15)
Відгуки (0)

спектакль Турандот Одеса 2025-12-19 17:00 Одеський театр опери та балету

Оперу «Турандот» – останню у своїй творчості – Джакомо Пуччіні задумав у листопаді 1919 року. Сюжет заснований на п'єсі Карло Гоцці, який написав свою казку для театру. 1761 року за мотивами повісті азербайджанського письменника XII століття Низамі. Працювати над «Турандот» Пуччіні почав улітку 1920 року, заручившись підтримкою лібретистів Джузеппе Адамі та Ренато Сімоні. У цьому композитор не обмежувався лише написанням музики, але брав участь у розробці лібретто. Робота над оперою тривала аж до смерті Пуччіні, який помер від раку 1924 року. Такий тривалий термін пояснюється тим, що один із авторів був затребуваний драматургом і часто відволікався на власні проекти. Пуччіні не встиг дописати фінальний дует Турандот та Калафа.

На прем'єрі 25 квітня 1926 року диригент Артуро Тоскані зупинив спектакль на останньому такті, який написав композитор, повернувся до публіки і заявив, що на цьому місці опера обривається, оскільки маестро не стало. Повністю твір було показано наступного дня – ndash; заключний дует та фінал написав Франко Альфано, використавши чернетки автора. Цей варіант критики визнають маловиразним і тому свої версії запропонували композитори Лучано Беріо (прем'єра відбулася 2002 року) та Хао Вей (прем'єра відбулася 2007 року).

«Турандот» – найскладніша з усіх опер Пуччіні і тому найменш популярна у режисерів. Вона важка у виконанні і складна сприйняття, а партії двох головних героїв розраховані видатні голоси. Арія Калафа “Nessum Dorma” («“Ніхто не засне”») з останнього акту опери є одним із стандартів вокального мистецтва для тенорів. Разом з тим, як пише музикознавець Абрам Гозенпуд, «за чарівністю мелодики, яскравості та свіжості гармонії, блиском оркестру, драматизму, багатству музичної драматургії це –». своєрідна енциклопедія музичної майстерності. Дослідники виділяють у «Турандот» наступні основні музичні теми: «крижану» тему самої принцеси, «героїчну» тему Калафа, «комічна» та «циничну» теми міністрів (прообразами яких стали Панталоне, Тарталья та Брігелла – персонажі театру dell`arte), «романтичну» тему Ліу, і навіть тему народу (масові хорові сцени). Музикознавець Джордж Марек не виключає, що ця «народна тема», не властива іншим творам композитора, могла з'явитися в «Турандот» під впливом «Бориса Годунова» Модеста Мусоргського. Критики відзначають деякі довгі місця (в основному в партіях міністрів Пінга, Панга і Понга), але переконані, що, якби Пуччіні мав можливість закінчити і відредагувати свій твір, то він задовольнив би смаки найвибагливіших поціновувачів.

Фото – Юрій Литвиненко, Дмитро Скворцов

ДІЯ I

Події відбуваються в Китаї «у легендарні часи». Мандарин оголошує, що кожен претендент на руку дочки імператора, принцеси Турандот, має відгадати три загадки. Якщо не буде відповіді хоча б на одну з них, на неї чекає страта. Перський принц зазнав невдачі і тепер йому на світанку відрубують голову. У метушні збивають з ніг старого – скинутого з трону сліпого татарського хана Тимура. Його молода рабиня Ліу марно намагається підняти свого пана. На допомогу їй приходить молодик. Це – Калаф, єдиний син Тимура. Перський принц. Даремно; натовп просить йому пощади – у серці Турандот немає ні співчуття, ні жалю, ні кохання. Калаф, вражений красою принцеси, збирається досягти її руки. Міністри Пінг, Панг і Понг намагаються відмовити йому, а Ліу освідчується йому в коханні. Але Калаф, засліплений красою Турандот, сприймає жорстокий виклик долі. Він тричі б'є у гонг – знак того, що з'явився новий претендент на руку та серце принцеси.

ДІЯ II

Три міністри імператорського двору сумують про долю Китаю, який страждає на забаганки Турандот. Вони мріють про якнайшвидше повернення до тихого життя. Старий імператор намагається відмовити Калафа від участі у змаганні, але той непохитний. Турандот пояснює причину ненависті до чоловіків. Вона розповідає історію принцеси, яка належала до неї. династії Лоу-Лінь, яку знечестив чужоземний загарбник. Від імені всієї династії принцеса має помститися сильній половині людства. Калаф розгадує загадки Турандота. Натовп радіє, але Турандот просить імператора не віддавати заміж за іноземця. Син Неба не погоджується, але Калаф не хоче змушувати принцесу бути з ним. Він висуває умову: якщо до сходу сонця дівчина назве його ім'я. він піде на страту

ДІЯ III

Захід сонця біля стін імператорського палацу. Глашатаї повідомляють, що ніхто не повинен спати цієї ночі – необхідно дізнатись ім'я невідомого принца. Пінг, Панг та Понг обіцяють Калафу будь-які благополуччя, якщо той розкриє своє ім'я. Тим часом вартовий заарештовує Тимура і Ліу –; людей, яких бачили із Калафом. Щоб позбавити свого старого пана тортур, Ліу оголошує, що вона – – єдина, хто знає ім'я принца, але щоб не видати його, відважна дівчина вбиває себе. Натовп забирає її тіло, а Калаф і Турандот залишаються наодинці. Принц відкриває їй секрет свого імені та залишає за нею право вибору – подарувати йому життя або забрати його. Турандот вибирає життя та кохання.

Відгуки

Ще немає жодного відгуку. Жодного прихильника чи критика.