спектакль Дон Паскуалє Одеса 2025-01-01 19:30 Одеський театр опери та балету
Дія 1
Дон Паскуалі – неодружений заможний кораблевласник поважного віку, що надумав нарешті одружитися. Вранці він нетерпляче чекає свого лікаря Малатеста, який має повідомити йому ім'я майбутньої нареченої. Нею стала сором'язлива і вродлива сестра Малатести. вихованка монастиря Софронія. У захваті від почутого, Дон Паскуале виштовхує свого товариша з дому і вимагає, щоб той негайно "доставив". йому цей найчистіший зразок краси. Старий мріє про сім'ю, шістьох дітей і вже уявляє, як бавиться з ними.
З побачення повертається Ернесто – племінник Дона Паскуале, який живе на його утриманні. Дядько розлючений, адже Ернесто відмовляється одружитися з багатою нареченою, яку той йому підшукав, через любов до збіднілої вдови Норини.
Він погрожує вигнати Ернесто з дому і, зрештою, повідомляє, що сам має намір одружитися. Це, звісно, жахлива новина для Ернесто. Тепер він буде позбавлений спадщини і не зможе одружитися зі своєю коханою. Людина рішуче відповідає, що її серце належить тільки Норіні.
Ернесто намагається повернути дядька на правильний шлях і просить порадитися з Малатестою – з надією, що той його відмовить. Дон Паскуале, радіючи, зізнається, що має намір одружитися не з кимось, а з сестрою самого лікаря, яку той йому підібрав. Бідолашний Ернесто розуміє, що Малатеста, якому він завжди довіряв, його зрадив. Вигнаний і пригнічений, він залишає дім дядька.
Норіна вранці читає книгу про кохання, яку їй подарував Ернесто. Вона згадує всіх своїх шанувальників – претендентів на її руку, але любить вона лише Ернесто.
Жінка чекає на Малатесту, щоб дізнатися якийсь його план. Тим часом вона отримує листа від Ернесто, в якому він називає Малатесту негідником, повідомляє, що буде позбавлений спадщини через одруження дядька, і планує якнайшвидше покинути рідне місто.
Малатеста заспокоює схвильовану жінку: на текст листа не потрібно звертати уваги, адже Ернесто ще не знає про намір Малатести обвести навколо пальця егоїстичного дона Паскуале.
Він пропонує Норіні провчити старого. На якийсь час вона стане Софронією — скромницею, вихованою у стінах монастиря, а потім за допомогою уявного нотаріуса (свого кузена) між нею та доном Паскуале буде укладено фіктивний шлюб. Вона має влаштувати чоловікові таке нестерпне життя, що той буде радий втекти з дому.
Дія 2
Ернесто у розпачі представляє своє безрадісне майбутнє. Однак бажає Норіні знайти своє кохання з іншим.
У передчутті щастя дон Паскуале входить до свого салону. Малатеста наводить «наречену» Софронію, роль якої грає Норіна. Вона скромна та неймовірно соромлива. Дон Паскуале закохується в неї з першого погляду і відразу має намір одружитися. Передбачливий і хитрий Малатеста запрошує «нотаріуса», «узаконюючий» шлюб.
І зараз повертається Ернесто, щоб попрощатися з дядьком. Слуги, за наказом дона Паскуале, не пускають юнака. Однак він вривається в будинок, нічого не знаючи про неймовірний план Малатести, і мало не руйнує сценарій. Малатеста, однак, встигає забрати його і сказати про те, що контракт фальшивий. Якось заспокоєний цими поясненнями, Ернесто погоджується взяти участь у цьому фарсі. Зрештою, документ підписано і нотаріус йде.
Став «дружиною» дона Паскуалі, «Софронія» на очах свого «чоловіка» перетворюється на злу фурію. Вона відштовхує дона Паскуале, коли той має намір обійняти її, і каже йому, що він дуже старий, навіть щоб вийти з нею на вулицю прогулятися. Замість нього це зробить Ернесто! Далі жінка наказує подвоїти плату слугам і віддає розпорядження домоправителю, щоб негайно найняв ще принаймні двадцять чотири слуги. Причому всі вони повинні бути молодими і красивими. Але й на цьому вона не зупиняється. Софронія наказує, щоб були придбані нові меблі. Тим часом дон Паскуальє бурмоче, що його загубить. Норіна ігнорує його стогін і наполягає на своєму, говорячи, що завтра, можливо, вона віддасть ще тисячу інших приписів. Захоплені Ернесто та Малатеста вітають один одного, а дон Паскуальє проклинає свою долю.
Дія 3
Через кілька днів після весілля будинок старого не впізнати. Тут повно слуг, прикажчиків із різних магазинів із товарами та рахунками, які має сплатити дон Паскуале. З'являється Норіна. Вона збирається до театру. Її «чоловік» обурений, однак вона на нього не звертає уваги, а навпаки заявляє, що "старим потрібно рано йти спати". Вона відштовхує його і ніби ненароком упускає листа.
З записки Паскуале дізнається, що його дружина сьогодні ввечері призначила побачення з коханцем. Старий іде, схопившись за голову. Слуги, найняті Норіною, продовжують відчиняти будинок дона Паскуале. Нещасний він кличе на допомогу лікаря Малатеста.
Тим часом Малатеста та Ернесто обговорюють майбутнє рандеву Ернесто, адже це, звичайно, саме він написав любовного листа. Вони роблять висновок, що Ернесто повинен зникнути в той момент, коли з'являться дон Паскуале з Малатестою.
Лікар швидко приходить до свого пацієнта і вислуховує його скарги: від дружини він не бачить нічого, окрім лайки та тумаків. До себе вона навіть близько не підпускає. І на довершення призначає побачення коханцям. Він просить Малатесту допомогти застати Софронію зненацька і позбутися її, розірвавши шлюб. Обидва вирішують зловити «коханців» на місці злочину.
Ернесто співає серенаду в очікуванні зустрічі з коханою. З'являється Норіна, вони освідчуються один одному в коханні. З появою Паскуале та Малатести Ернесто тікає, але Норіна заявляє, що у саду нікого не було. План викриття дружини не вдався, Паскуальє у розпачі. Суперечка залагоджує Малатеста. Він обіцяє поговорити із Софронією.
Малатеста розповідає їй, що завтра в цьому будинку буде ще одна господиня. дружина Ернесто Норіна. Софронія-Норіна вибухає уявним гнівом. Вона каже, що ніколи не житиме під одним дахом з іншою жінкою і збирається покинути дона Паскуале. Однак спочатку вимагає, щоб одруження Ернесто відбулося відразу при ній, тому що підозрює, що її хочуть обдурити, щоб прогнати.
Малатеста переконує дона Паскуале негайно одружити Ернесто з Норіною, інакше «Софронія» не поступиться. Паскуаль погоджується. Він просить, щоб якнайшвидше привели Норіну.
У цей момент Малатеста нарешті розкриває весь обман. Дон Паскуале розуміє, як його розіграли. Спочатку він обурюється, а потім з радістю благословляє наречених і радіє, що скинув із себе нестерпні узи «подружнього життя» з молодою дружиною.
Норіна розкриває мораль цієї історії: всьому свій час і «нерозумний той, хто одружується в старості, бо наражає себе на багато неприємних пригод».